Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Concessió directa d'ajuts a empreses per realitzar pràctiques professionals no laborals o períodes de formació en empresa o organisme equiparat (FEMPO)

Compensar pràctiques professionals no laborals corresponents a certificats de professionalitat i períodes de formació en empresa o organisme equiparat (FEMPO) corresponents a certificats professionals adreçats a treballadors ocupats i desocupats.

Codi SIA

3056460

Persones destinatàries

Centres de treball necessaris perquè els alumnes hi puguin fer el mòdul de pràctiques professionals no laborals o el període FEMPO, obligatoris per completar les accions formatives associades a certificats de professionalitat i a certificats professionals del Catàleg nacional de qualificacions professionals.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Tràmits

X

Sol.licitud de subvenció de pràctiques professionals no laborals o del període FEMPO

Requisits

-Pel que fa a les pràctiques professionals no laborals, els centres de treball s'hauran d'ajustar al que estableix el Reial decret 34/2008; quant al període FEMPO, l'empresa haurà d'assolir les finalitats que estableix el Reial decret 659/2023.

-Haver signat un conveni entre el centre de formació i l'empresa.

Documentació a presentar

Per a persones jurídiques i físiques realitzar el tràmit telemàtic de la sol·licitud emplenant les dades requerides en el formulari. Tan sols s'ha de presentar la documentació que indiqui l'assistent de tramitació.

En el cas de persones físiques també pot optar per descarregar el model de sol·licitud adjunt a aquest tràmit i formalitzar el registre tant de manera telemàtica com presencial.

Models:

Termini màxim

- Per a períodes de pràctiques derivats de les convocatòries per finançar especialitats formatives de certificats de professionalitat (CP): 1 mes des del dia que hagin acabat les pràctiques tots els alumnes assignats a la mateixa empresa.

- Per a períodes FEMPO derivats de les convocatòries de Graus de Formació Professional: 3 mesos des del dia següent a la finalització del període de formació en empresa de tots els alumnes assignats a la mateixa empresa.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de formació per a l'Ocupació 2

(convocatoriesformacio@soib.caib.es)

Observacions

Només en el cas de persones físiques es pot optar per emplenar el model de sol·licitud adjunt a aquest tràmit i formalitzar el registre tant de manera telemàtica com presencial.

X

Presentació de documentació requerida

Requisits

Documentació requerida pel Servei de Formació per a l'Ocupació 2

Documentació a presentar

Presentar únicament la documentació requerida en la notificació rebuda

Models:

Termini màxim

10 dies hàbils des de la notificació del requeriment

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de formació per a l'Ocupació 2

(convocatoriesformacio@soib.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar