Requisits
-Pel que fa a les pràctiques professionals no laborals, els centres de treball s'hauran d'ajustar al que estableix el Reial decret 34/2008; quant al període FEMPO, l'empresa haurà d'assolir les finalitats que estableix el Reial decret 659/2023.
-Haver signat un conveni entre el centre de formació i l'empresa.
Documentació a presentar
Per a persones jurídiques i físiques realitzar el tràmit telemàtic de la sol·licitud emplenant les dades requerides en el formulari. Tan sols s'ha de presentar la documentació que indiqui l'assistent de tramitació.
En el cas de persones físiques també pot optar per descarregar el model de sol·licitud adjunt a aquest tràmit i formalitzar el registre tant de manera telemàtica com presencial.
Models:
Termini màxim
- Per a períodes de pràctiques derivats de les convocatòries per finançar especialitats formatives de certificats de professionalitat (CP): 1 mes des del dia que hagin acabat les pràctiques tots els alumnes assignats a la mateixa empresa.
- Per a períodes FEMPO derivats de les convocatòries de Graus de Formació Professional: 3 mesos des del dia següent a la finalització del període de formació en empresa de tots els alumnes assignats a la mateixa empresa.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de formació per a l'Ocupació 2
(convocatoriesformacio@soib.caib.es)
Observacions
Només en el cas de persones físiques es pot optar per emplenar el model de sol·licitud adjunt a aquest tràmit i formalitzar el registre tant de manera telemàtica com presencial.